Kläder och skor

Idag har vi varit i Örebro och handlat skor, stövlar och kläder till Jimena. Känns skönt att förnya garderoben till henne! Så det blev fyra par byxor, en mössa och en massa överdelar i olika modeller. Simon köpte också skor, till sig själv, skitsnygga var de!
Praktiken är kul tycker jag, det var väldigt givande att prova att jobba natt ( Jag valde det själv) för jag upptäckte att det var det som jag gillade bäst. Många tror att det är lite att göra och att man mest sitter och tittar på tv, men så är det inte, det är fullt upp hela natten. Dagen efter fick jag gå med och jobba på basen. Där svarar man på larm utifrån, om någon tex har ramlat så åker vi och hjälper denne upp. Så nu har jag provat allt utom hemtjänsten! Känns prima.
Jimena har fått för lite uppmärksamhem. Praktiken har varit krävande och jag har vart trött och haft dåligt tålamod. Nu i helgen har jag äntligen lite tid att vila upp mig på och skaffa ny energi, underbart! Men min bästa energikälla saknar jag, Jasmine. Vi har inet träffars på jättelänge, mer än snabbisar.
I morgon ska vi till Simons släkt i Karlstad, en härlig biltur och trevligt folk! Det var meningen att vi skulle åka till mamma idag också, för att fira henne som fyllde 49 år den 26 Mars, men de var förkylda och det vill vi inte dras med igen, likt förbannat blev Simon dunderförkyld här på eftermiddagen!

Nu ska jag fortsätta titta på "Keeping Mum" på fyran och smörja in ansiktet med rogivande kräm.
Hoppas eran helg är och fortsätter vara helt underbar!
Kram!

Kommentarer

Skriv gjärna en liten komentar du med! Men eftersom att det finns de som bara vill kritisera så är detta...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0