GODFÖRMIDDAG! =)

Jasmine och jag har suttigt uppe hela natten och pluggat psykologi och samhällskunskap. Vi har svurit över uppgifterna, ömsom skrattad hysteriskt åt helt meningslösa saker. Det gav bra resultat för oss båda. IDag fick jag dessutom mail från våran psykologilärare Berit som skrev att vårat arbete var hur bra somhelst. Självklart var det det, det är ju faktiskt Jas´nJos! Vi är oslagbara och har kanske lite för höga tankar om oss själva då och då.
Nu sitter jag på komvux oxh förtsätter plugga, jag fick iallafall sova 3,5 timme inatt, i soffan hos Linda med kläderna på, och det räcker gott och väl.

Min lägenhet är nytapetserad och klar och jag har både kontrakt, nyckel och hyresavi i hand. Tyvärr är det ju faktiskt så att jag kommer att gå på försörjningsstöd från socialförvaltningen och det diskuteras just nu huruvida jag kommer att få det eller inte eftersom att min mamma igentligen är försörjningsskyldig till mig tills jag har gått ut gymnasiet. Så snart ska jag få en tid då jag får gå och prata med ungdomsförvaltningen och så ska de bedömma min situation. De har att göra med någon som är envis och viljestark..

Veckan med Jimena har varit intensiv. Det har varit lite jobbigt för henne, de två senaste veckorna har vi börjat märka av att separationen är jobbig för henne. Hon blir gnällig, ibland svårsövd och rast-och håglös. Det gör så ont i mig att se det och det är samtidigt jättesvårt att vara den perfekta mamman när jag inte själv är ritkigt i balans än. Men jag ger allt av mig till henne, hon är min lilla juvel.

Det här vädret har jag tänkt på och tillsammans med Jasmine har jag förbannat det svenska vädret! Nu i Juni har det både haglat och varit jättekallt, ömsom varmt, men majoritetsmässigt kallt. Haglet tog priset, det var så hårt att jag fick huka mig och ta alla hagel på ryggen, med luvan uppe på huvudet i högsta hugg. Väntar fortfarande på sommaren..

Natten till igår tältade jag och Jasmine vid finnsjöstrand i Järnboås. Klockan åtta på kvällen kom vi på att det var det vi skulle göra, så vi styrde ihop allt vi behövde och begav oss dit. Båda var barnlediga och när allt var uppsatt och klart satt vi framför våran mysiga lägereld, grillade korv och sjöng sånger som "Maria går på vägen" och "Fredrik åkare" Natten var riktigt kall, men det var mysigt ändå och sjön var helt otroligt vacker med rullande vit dimma på.


Tillbaka till psykologin!



Kommentarer
Postat av: Sofia

Men eftersom du väl fått sommarjobb så fixar du väl sommaren utan så mycket bidrag? Fram tills dess borde de väl bevilja, men inte vet jag..

Ni är för rara du och Jimena!

2009-06-09 @ 10:03:13
Postat av: Babyportalen.se

Hej! Fin blogg :)



Lycka till med pluggandet!



//Hanna

2009-06-09 @ 17:47:53
URL: http://www.babyportalen.se/blogg/

Skriv gjärna en liten komentar du med! Men eftersom att det finns de som bara vill kritisera så är detta...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0